poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Ucierane muffinki kokosowe z jeżynami


Jeżyny to zdecydowanie jeden ze smaków wakacji. Zrywane popołudniami z rowu przy asfalcie, skąd nie powinno się ich zbierać. Ale przecież asfaltem jechały może ze dwa samochody dziennie, spalin tyle co nic. Za to jakie półkruche było pyszne!
Tak się dobrze składa, że sąsiad ma duży krzak jeżyn, a pną się tak wysoko, że sięgają naszej strony płota. No i jak tu się można oprzeć!
W końcu spróbowałam wypieku z masłem/tłuszczem kokosowym i żałuję, że nie spróbowałam wcześniej! Do tego jeżyny i listki mięty, delicje! I taka cieniutka, chrupiąca skorupka, to musiało być dzięki kokosowi właśnie. Albo dzięki ucieraniu w makutrze! Zawsze marzyłam o Maminej makutrze, a teraz została mi ona przekazana, i w końcu zaczęłam naprawdę 'ucierać' ciasta ucierane. <3 nbsp="nbsp" p="p">



Ucierane muffinki z jeżynami

250g mąki pszennej
220g tłuszczu kokosowego
160g cukru muscovado
2 jajka
100ml mleka (sojowego)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
kilka listków świeżej mięty

Miękki tłuszcz utrzeć z cukrem, następnie dodać jajka i mleko dalej ucierając. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, wymieszać. Dodać jeżyny i posiekaną miętę, delikatnie wmieszać. Napełnić foremki/papilotki do muffinek, wstawić do piekarnika nagrzanego na 180 stopni. Piec ok. 20 minut lub do uzyskania ciemno-złotego koloru.




 

3 komentarze:

  1. wyglądają prześwietnie, a połączenie uważam za mega trafione ;)
    pozdrawiam cieplutko,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za pierwszy wpis! Na pewno wypróbuję!!!

    Pozdrawiam
    http://miksturownik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Gâteau Marcel

W grudniu zapowiadałam przepis na ten czekoladowy cud, ale w grudniu mi to nie wyszło. Grudzień w ogóle był raczej do niczego. Kończeni...